ο Χόλιγουντ δεν ξέρει τι του γίνεται. Και 9 στα 10 σενάρια καταστροφής που μας σερβίρει δεν έχουν καμία επιστημονική βάση. Αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Γιατί αυτό που ξέρει να κάνει καλά η μεγάλη οθόνη είναι να μεγεθύνει τις μαζικές μας ψυχώσεις.
Εκτός και αν θεωρείται τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια (της κρίσης) μέχρι και ο Osama Bin Laden έχει μετατραπεί σε πρωταγωνιστή ταινίας με ζόμπι (σ.σ. βλέπε το επικό Osombie).
Τα ζόμπι μας παίρνουν παραμάζωμα
Οι πιο δημοφιλείς ‘’Ιππότες της Αποκάλυψης’’ των τελευταίων χρόνων, ένεκα της οικονομικής κρίσης που μας κάνει να γυρίζουμε ξανά στις ρίζες μας. Άκρως επίκαιροι τόσο με το τηλεοπτικό Walking Dead (σ.σ. εξαιρετική η φετινή σεζόν του) όσο και με το μπλοκμπαστεράτο World War Z που έρχεται φορτσάτσο με πρωταγωνιστή τον Μπράντ Πιτ.
Αλλιώς γνωστό και ως το καλοκαίρι του 1998, όταν δηλαδή κυκλοφόρησαν ταυτόχρονα το Deep Impact και το Armageddon. Ναι, εκείνο που ο Bruce Willis παίρνει την ομάδα του, σκαρφαλώνει πάνω στον αστεροειδή που έρχεται καταπάνω μας και αρχίζει να τον τρυπάει (προκειμένου να τοποθετήσει πάνω του τα εκρηκτικά.
Οι εξωγήινοι δεν είναι φίλοι μας
Όλα ξεκίνησαν με την ''πλακίτσα'' του Orson Welles στο ραδιόφωνο το 1953. Όταν δηλαδή άρχισε να διαβάζει αποσπάσματα από το War of the Worlds (το ίδιο που έγινε μετά ταινία και remake από τον Spielberg) πείθοντας τον κόσμο ότι οι εξωγήινοι μας επιτίθενται.
Ένας ιος φταίει για όλα. Είτε για αυτόν φταίει ένα πιθηκάκι τύπου Hangover που μας κολλάει όλους κάτι σαν Έμπόλα (Outbreak), είτε πρόκειται για μια επιθυμία ξαφνικής τυφλότητας (Blindness), είτε απλά μιλάμε για τον περίφημο T-virus της Umbrella στα Resident Evil στον οποίο οφείλονται όλες οι μεταλλάξεις. Αλλά όχι το γεγονός ότι κάθε ταινία της σειράς είναι χειρότερη από την προηγούμενη.
Και όλοι ξέρουμε πόσο εκδικητική σκύλα μπορεί να γίνει. Όπως κατάλαβε για τα καλά ο Jake Gyllenhaal στο The Day After Tomorrow όταν το φαινόμενο του θερμοκηπίου έλιωσε τους πάγους στους πόλους και του μετέτρεψε τις διακοπές στην Νέα Υόρκη σε παγωμένο εφιάλτη.
Πάντως δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη εκδίκηση από το να βλέπεις τον Kevin Kostner (φουλ με λέπια) στο Waterworld, μια καμμένη ταινία που θέλει την γη να έχει πλημμυρίσει μετά το (τι έκπληξη) λιώσιμο των πάγων στους πόλους.
Εκεί που το Hasta la vista baby του Terminator τέμνεται με τις ‘’τσίμπα το κόκκινο χαπάκι’’ φιλοσοφίες του Keanu Reeves στο Matrix κατοικεί η πιο φρικιαστική εκδοχή του πως θα είναι το μέλλον μας όταν με το καλό οι μηχανές αποκτούν αυτογνωσία και αποφασίσουν να μας πάρουν τo joystick από τα χέρια. Και δεν υπάρχει τίποτα αξιόλογο να ειπωθεί επιπλέον. Πέρα από ότι είναι θέμα χρόνου να συμβεί.
Κάποιος θα πατήσει κατά λάθος το κόκκινο κουμπάκι και μπουμ
Όσο δημοφιλείς είναι σήμερα οι ταινίες με ζόμπι, τόσο ήταν σε όλη την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου ότι είχε να κάνει με πυρηνικό όλεθρο. Ξεκινώντας από το On the beach του 1959 (όπου υπεύθυνες είναι οι ατομικές βόμβες) και το ευφάνταστο Τhe Day the Earth Caught Fire του 1961 ( ΗΠΑ και Σοβιετική ένωση πυροδοτούν ταυτόχρονα πυρηνικές βόμβες, βγάζοντας την Γη εκτός τροχιάς και ντουγρού πάνω στον ήλιο). Και καταλήγοντας φυσικά στο μεγαλειώδες Dr. Strangelove του Stanley Kubrick, ένα (κωμικό μόνο σε πρώτη ανάγνωση) ύμνο στην ανθρώπινη ηλιθιότητα.
Οπότε αυτά με την σειρά τους κατέκλυσαν την Γη. Αναγκάζοντας μας είτε να αρχίσουμε να τρώμε (spoiler alert) μερίδες φαγητού φτιαγμένες από ανθρώπινα μέλη (Soylent Green). Ή να στείλουμε ένα ρομπότ για να κάτσει μια 700αριά χρόνια και να αρχίσει να μαζεύει (Wall-E).
Τι συμβαίνει όταν οι βρικόλακες –που πλέον κάνουν κουμάντο- δεν συγκρατήσουν την δίψα τους; Ξεζουμίζουν το 95% του πληθυσμού αφήνοντας μόνο το 5% να βολοδέρνει προκειμένου να τους προμηθεύει με αίμα. Όλα αυτά στο αδίκως υποτιμημένο Daybreakers.
Το αφεντικό του ηλιακού μας συστήματος πεθαίνει και ο Danny Boyle στέλνει μια ομάδα αστροναυτών προκειμένου να του βάλουν μια βόμβα για να πάρει και πάλι μπροστά. Η πρώτη ώρα είναι εξαιρετική. Τόσο που μακάρι να τελείωνε εκεί.
Αηδιασμένος από τις πράξεις μας ο Θεός στέλνει μια λεγεώνα αρχαγγέλων να μας καταστρέψει (Legion). Μεταξύ μας, κάτι απείρως προτιμότερο από το να βλέπουμε τον μεσήλικα Arnold Schwarzenegger να προσπαθεί να εμποδίσει τον σατανά να πηδήξει μια θνητή (End of Days).
Κανείς δεν πηδάει σε αυτόν τον πλανήτη πια
Για την ακρίβεια πηδάει, απλά δεν κάνει παιδιά. Αυτό είναι το κεντρικό concept του Children of Men και ένας από τους πιο καταθλιπτικούς τρόπους που μπορεί να μας βρει η συντέλεια
Οι δράκοι ξύπνησαν και έκαναν ολόκληρο το πλανήτη λημέρι τους. Τουλάχιστον μέχρι να τους την πέσει o ξυρισμένος γουλί Matthew Mcconaughey. Όλα αυτά στο Reign of Fire μια ταινία που δεν μπορείς παρά να την χειροκροτήσεις για το θράσος και την πρωτοτυπία της.