Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

ΟΛΜΕ: Η''λευκή εβδομάδα'' προσβάλλει τη νοημοσύνη

ΟΛΜΕ: Η''λευκή εβδομάδα'' προσβάλλει τη νοημοσύνη

Ούτε με τη «λευκή εβδομάδα» διακοπών στα σχολεία, αλλά ούτε και με το νέο εξεταστικό σχέδιο για την Α’ Λυκείου συμφωνούν οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, Θέμη Κοτσιφάκη.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ,  ο κ.Κοτσιφάκης χαρακτηρίζει «ανάρμοστο και ανεπίτρεπτο οι όποιες αποφάσεις για τις σχολικές εκδρομές να καθορίζονται από προτάσεις προς όφελος των ξενοδόχων», ενώ ζητά την ακύρωση του νόμου για τις εξετάσεις, που ψηφίστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ειδικότερα, για την πρόταση των ολιγοήμερων χειμερινών διακοπών, όπως αιτήθηκε η Ένωση Ξενοδόχων και συζήτησαν το μεσημέρι, οι υπουργοί Παιδείας και Τουρισμού Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος και Όλγα Κεφαλογιάννη, ο κ. Κοτσιφάκης επισήμανε ότι «το θέμα της ''λευκής εβδομάδας'' δεν απασχολεί τόσο την Εκπαίδευση όσο τους ξενοδόχους, οι οποίοι θέλουν να κερδίσουν και σκέφθηκαν αυτό τον τρόπο».
«Το να γίνεται μια εκπαιδευτική αλλαγή με βάση τα επιχειρηματικά συμφέροντα είναι πρωτοφανές. Είναι άλλο πράγμα το πώς θα οργανώνονται οι εκδρομές, πώς θα συνδέονται με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και πώς θα συμβάλει η Πολιτεία να συμμετέχουν όλα τα παιδιά σε αυτές και άλλο να κλείνουν τα σχολεία για να πηγαίνουν τα παιδιά με τις οικογένειές τους, όπως έχει διατυπωθεί στο σχετικό αίτημα της Ένωσης Ξενοδόχων, προκειμένου όπως διατείνονται να πηγαίνουν όλοι φθηνές οικογενειακές διακοπές, πχ για σκι», σημείωσε ο κ. Κοτσιφάκης και προσέθεσε: «Δεν ξέρω ποιες οικογένειες, νομίζουν, ότι θα πηγαίνουν για σκι ή αν γνωρίζουν ότι οι ελληνικές οικογένειες δεινοπαθούν από τα μέτρα λιτότητας, ότι πολλές οικογένειες έχουν έναν και δύο άνεργους στο σπίτι και ότι πολλά παιδιά έρχονται στο σχολείο και δεν έχουν τα στοιχειώδη για να φάνε κανονικά, ότι οι οικογένειες πληρώνουν τα χαράτσια και δεν έχουν τη δυνατότητα να ζεστάνουν τα παιδιά τους».
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ σημείωσε, επίσης, πως για να ισχύσουν οι εκπαιδευτικοί θεσμοί, χρειάζεται μια ευρύτερη συζήτηση. «Άλλο πράγμα παράδειγμα οι εκδρομές, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις που πραγματοποιούνται μέσα στο πρόγραμμα -και πρέπει να διασφαλίζεται η ενίσχυση της συμμετοχής των παιδιών και των οικογενειών που έχουν πρόβλημα- και άλλο πράγμα αυτό που προτάθηκε. Δηλαδή, να κλείσουν τα σχολεία και οι οικογένειες από μόνες τους να πάρουν τα παιδιά τους να πάνε… Ποιοι γονείς; Αυτοί που εργάζονται ή οι γονείς που είναι άνεργοι; Ποιοι έχουν τη δυνατότητα να πάνε; Ποιος άνεργος έχει τη δυνατότητα για διακοπές, αλλά και ως εργαζόμενος πάλι δεν μπορείς να πας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Τελικά, το να μιλάνε για ''λευκή εβδομάδα'' και για σκι προσβάλλει τη στοιχειώδη νοημοσύνη. Η κυβέρνηση, αντί να συζητάει γι’ αυτό το θέμα, ας ασχοληθεί για να λύσει κάποιο από τα προβλήματα των σχολείων που έχει προκαλέσει η πολιτική της, όπως οι λευκές εβδομάδες στα ΕΠΑΛ» τόνισε ο κ. Κοτσιφάκης και εξήγησε: «Πρόκειται για λευκή εβδομάδα διαρκείας μηνών για τα μαθήματα στα ΕΠΑΛ, όπου οι καθηγητές απομακρύνθηκαν με το μέτρο της διαθεσιμότητας και οι μαθητές δεν κάνουν μάθημα. Μάλιστα, εάν δεν υπήρχαν κάποιες δικαστικές αποφάσεις, με τις οποίες προσωρινά επέστρεψαν, αλλά ξαναφεύγουν στη συνέχεια, θα ήταν τελείως χωρίς μάθημα. Υπάρχουν σχολεία και παιδιά που δεν έχουν ξεκινήσει, πανελλαδικώς, αυτή την εβδομάδα μαθήματα. Σε αυτές τις ''λευκές εβδομάδες'' ας κοιτάξει η κυβέρνηση να δώσει λύση».
Σε ερώτηση για το νέο εξεταστικό σχέδιο που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα και τη φημολογούμενη αναστολή του, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ απάντησε:
«Δεν γνωρίζουμε ακόμη την τελική θέση. Εμείς, όταν έγινε ο νόμος τον Σεπτέμβριο, λέγαμε να μην εφαρμοστεί, όχι μόνο εφέτος, αλλά ποτέ. Διότι, καταρχάς, δεν γίνεται να ψηφίζεται στις 10 του μηνός και στις 11 να εφαρμόζεται, χωρίς προετοιμασία, διάλογο, πιλοτική εφαρμογή κλπ. Με αυτό το νέο σύστημα βάζει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για τα μισά θέματα όλων των μαθημάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, και του Γενικού και του Τεχνικού, που σημαίνει ότι μετατρέπουμε το Λύκειο ακόμη περισσότερο σε εξεταστικό κέντρο, ότι υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο ο εκπαιδευτικός- παιδαγωγικός ρόλος του Λυκείου χάριν της βαθμοθηρίας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να φύγουν ακόμη περισσότερα παιδιά από το Λύκειο, θα υπάρξει σχολική διαρροή και τα παιδιά θα πηγαίνουν στη μαθητεία. Επιπλέον, θα εγκαταλείπουν τελείως τις σπουδές τους, ενώ παράλληλα θα ''φουντώσουν'' τα φροντιστήρια. Αυτές θα είναι οι επιπτώσεις αυτού του μέτρου, γι’ αυτό εμείς παλέψαμε και παλεύουμε με τους γονείς και τους μαθητές προκειμένου να μην εφαρμοστεί και να καταργηθεί τελείως».



http://www.enikos.gr/