Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

Μια Μέρα στο πιο Rock ‘n’ Roll Μπαρμπέρικο του Λονδίνου(Vid)

Λονδίνο, Carnaby street, στο δρόμο για το Its Something Hells. Τα πράγματα είναι απλά. Ακολουθούμε τους σκληρούς ήχους του Eddie Cochran, ανεβαίνουμε τα σκαλιά ενός μικρού εμπορικού στο ρυθμό του Stray Cat Strut και πέφτουμε πάνω στην ταμπέλα «Hippies use next door». Είμαστε στο σωστό μέρος! Δυο βήματα και εισβάλουμε στο καλύτερο rockabilly barber shop στον κόσμο.

Δίπλα από την leopard & cherry red barber chair και με μια φαλτσέτα στο χέρι, μας υποδέχεται ο Mr. Ducktail, ένας γάλλος rocker από την Τουλούζ που ξέρει τι θα πει κοκόρι! Με ένα δυνατό bourbon στο γυαλί και μέσα σε έντονη μυρωδιά μπριγιαντίνης, ξεκινάμε να τα λέμε...
VICE. OK, ας αρχίσουμε με αυτό. Πως θα χαρακτήριζες το Its Something Hells και πόσο συμφωνείς με όσους του προσδίδουν τον όρο Vintage; Mr Ducktail: Δεν συμφωνώ με τον χαρακτηρισμό Vintage. Ο κόσμος συνήθιζε να αποκαλεί έτσι το μαγαζί μου την εποχή που όλη αυτή η φάση με το ρετρό δεν ήταν στη μόδα και πριν οι κομμωτές μεταμορφωθούν σε vintage barbers. Είμαι rock n roll, ο χώρος μου θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα ενός sex party με καλεσμένους τους Cramps, τον Vince Ray και τον Vince Taylor. Άλλωστε, οι Duran Duran και οι Village People είναι πλέον Vintage οπότε δεν ανήκω σίγουρα σε αυτή την κατηγορία.
Πως είναι να ζεις και να έχεις το δικό σου barber shop στο Λονδίνο σε σύγκριση με την Τουλούζ, από όπου ξεκίνησες;
Καμία σχέση! Εδώ, η rockabilly σκηνή είναι πολύ μεγάλη και επιπλέον πιστεύω ότι οι περισσότεροι Γάλλοι δεν θα καταλάβουν ποτέ τι εστί πραγματικό rock n roll.

Μιας και αναφέραμε την πόλη από όπου ξεκίνησες, τι θα έλεγες να μας πεις την ιστορία σου, από τη μέρα που έπιασες τα ψαλίδια μέχρι σήμερα...
Το 2001 άνοιξα στην Τουλούζ το Mr. Ducktail Barber Shop και σύντομα ο κόσμος άρχισε να με φωνάζει με αυτό το όνομα. Θυμάμαι πως εκείνη την εποχή, καμία τράπεζα δεν ήταν διατεθειμένη να μου δανείσει χρήματα για να ξεκινήσω την επιχείρηση. «Ένα barber shop που θα είναι μόνο 50s rockabilly; Δεν πρόκειται να δουλέψει ποτέ!». Αυτό μου έλεγαν. Μαλάκες, 14 χρόνια μετά, είμαι ακόμη εδώ και είμαι πολύ καλά! Σίγουρα, η αρχή ήταν δύσκολη αφού δεν υπήρχαν πολλοί ροκαμπιλάδες στην Τουλούζ και αναπόφευκτα, έπρεπε να προσελκύσω «νορμάλ» κόσμο για να δουλέψει το μαγαζί. Το Rockabilly δεν ήταν στη μόδα και πέρασαν τέσσερα χρόνια για να με ανακαλύψει ακόμη και η τοπική εφημερίδα. Σήμερα, που η φάση μας θεωρείται «cool», όλοι περνάνε για μια μπύρα σχεδόν κάθε βδομάδα.

Παρακολουθείς της τάσεις της μόδας στα κουρέματα ή σου είναι αδιάφορο;
Ειλικρινά, δε μου καίγεται καρφί! Πάντα λέω πως είμαι ένας rocker που κουρεύει και όχι ένας κομμωτής που απλά ακούει rock n roll.

Κεφάλαιο rockabilly «κοκόρι». Για κάποιους, αναπόσπαστο κομμάτι του στυλ και της κουλτούρας τους. Για κάποιους άλλους, απλά ένας τρόπος χτενίσματος. Τι είναι για σένα και αλήθεια, μπορείς να υπολογίσεις πόσα κοκόρια έχεις «στήσει» στην καριέρα σου;
Η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι δύσκολη. Σίγουρα, για κάποιους σημαίνει πολλά και αποτελεί κομμάτι του τρόπου ζωής τους. Όταν όμως μπαίνει στη μέση η λέξη μόδα τότε ξαφνικά, παύει να σημαίνει κάτι, όπως ακριβώς συνέβη με τα tattoos. Όσο για το πόσα τσουλούφια έχω φτιάξει μέχρι σήμερα, άστο, είναι πάρα πολλά! Αυτά που νοσταλγώ είναι τα τεράστια κοκόρια της δεκαετίας του '80, αυτά γουστάρω, αυτά που έλεγαν: «Κοιτάξτε με! Είμαι rocker και σας γαμάω όλους».

Ποιο είναι το μυστικό για το τέλειο «κοκόρι»;
Ένα καλό κούρεμα, μια μπριγιαντίνη που ταιριάζει στον τύπο των μαλλιών σου και μια γερή δόση rock n roll!

Το κούρεμα στο Something Hells συνοδεύεται πάντα από δυνατό rockabilly. Πες μας για τις μουσικές που γουστάρεις αλλά και τους καλλιτέχνες που έχουν κάτσει στην καρέκλα σου.
Ναι, η μουσική είναι πάντα πολύ δυνατά. Η γυναίκα μου λέει πως μεγαλώνω και πλέον δεν ακούω πολύ καλά. Γενικά, ακούω πολύ 50s, rockabilly, doo wop, psychobilly και φυσικά rock n roll. Στο μαγαζί παίζω πιο συχνά Cramps, Stray Cats και Crazy Cavan. Οι μουσικοί που έχουν περάσει από εδώ είναι πάρα πολλοί και μπορώ να σου φτιάξω μια ολόκληρη λίστα με τα ονόματα τους. Μέσα σε αυτούς είναι οι The Hives, ο Vince Ray, οι Sepultura, οι Caezars, οι Knocksville, οι Dexys, ο Levi και η Bernie Dexter, οι Midnight Riders και ο Richard Hawley. Κάποιοι άλλοι με έχουν τιμήσει φορώντας τα t shirts με το logo του Something Hells. Ένας από αυτούς είναι το είδωλο μου, ο Brian Setzer. 




Με το ντοκιμαντέρ Stay Greasy, τι ακριβώς παίζει;
Μια μέρα ήρθε ένας τύπος στο μαγαζί και με ρώτησε αν έχω σκεφτεί να πρωταγωνιστήσω σε ταινία πορνό. Του απάντησα «φυσικά, αλλά μάλλον τον έχω μικρό για κάτι τέτοιο». Και τότε μου πρότεινε να κάνουμε ένα ντοκιμαντέρ για τη δουλειά μου. Θα μπορούσε να είχε γίνει και έτσι! Αυτός ο τύπος, για τρία ολόκληρα χρόνια, κινηματογραφούσε τη δουλειά μου στο μαγαζί, σε συναυλίες και σε φεστιβάλ ενώ παράλληλα έπαιρνε πλάνα με κάποιους πελάτες μου. Είναι μια ωραία ιδέα γιατί ουσιαστικά, στο Stay Greasy, είμαι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε όλους αυτούς τους σπουδαίους ανθρώπους που έχουν περάσει από το Something Hells.

Κάνα νέο tattoo;
Το τελευταίο που έκανα ήταν προς τιμήν του αδικοχαμένου Nick Curran. Ήμουν μεγάλος θαυμαστής του και αισθάνομαι πολύ τυχερός που είχα την ευκαιρία να τον συναντήσω δυο φορές. Για κάποιο καινούργιο δεν έχω πολύ χρόνο αλλά ελπίζω να βρω και να κάνω μέσα στο 2015.

Πόσο εύκολο είναι να διαχειρίζεσαι τη δημοσιότητα γύρω από το όνομα σου;
Πολύ πιο εύκολο από το να δουλεύεις στην Τουλούζ, χωρίς φράγκα και χωρίς να ξέρει κανείς για εσένα και τη δουλειά σου.

Τον Μάρτη, έρχεσαι για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Που θα σε βρούμε για κούρεμα, rockabilly και ένα σφηνάκι ούζο;
Θα είμαι για δυο μέρες στο Lemon Poppy Seeds, στου Ψυρρή. Τη μια μέρα θα κάνω κουρέματα σε κόσμο και την άλλη ένα σεμινάριο στα rockabilly χτενίσματα και κουρέματα. Για σφηνάκια ούζο με rockabilly, είμαι μέσα! Θα είμαι όμως προσεκτικός γιατί την επόμενη μέρα θέλω να κόβω ίσια! Επίσης δεν βλέπω την ώρα να δοκιμάσω την περίφημη ελληνική κουζίνα. Πραγματικά, ανυπομονώ να έρθω στην Αθήνα, να γνωρίσω την πόλη και φυσικά, νέους cool φίλους.

Ας κλείσουμε με μια ερώτηση αυτογνωσίας. Πες μας τρία θετικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα που δεν έχεις.
Καλύτερα να ρωτήσεις τη γυναίκα μου γιατί πραγματικά έχω την αίσθηση πως δεν υπάρχει κάτι θετικό που να μην το έχω.

Το πρόγραμμα του Mr. Ducktail στην Αθήνα

Σάββατο, 7 Μαρτίου. Rockabilly «Welcome» Party at Tiki Bar. On decks: The Wanderers Pure Vinyl Record Hop, Mississippi Outlaw, Mariangela from Athens Lindy Hop. Special guest: Mr. Ducktail.
Κυριακή, 8 Μαρτίου. Mr. Ducktail limited haircut appointments at Lemon Poppy Seed. Plus: Miss Dazzlin Gal, Black Rose Tattoos, Cocktails by Tiki Bar, Rock n roll DJ sets.
Δευτέρα, 9 Μαρτίου. Oldschool Barbering Workshops at Lemon Poppy Seed. 



http://www.vice.com