Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2015

Νέα γενιά υπερηχητικών αεροπλάνων σχεδιάζει η NASA δίνοντας $2,3 εκατ.


Νέα γενιά υπερηχητικών αεροπλάνων σχεδιάζει η NASA δίνοντας $2,3 εκατ.
Στις 24 Οκτωβρίου του 2003, η τελευταία πτήση του Concorde έφτασε στο τέλος της και μαζί με αυτή, η υπόσχεση ότι τα υπερηχητικά ταξίδια θα μπορούσαν να μετατρέψουν την αεροπορική βιομηχανία.

Τώρα, περισσότερο από μια δεκαετία, η NASA ελπίζει να αναβιώσει το όνειρο των υπερηχητικών αεροπλάνων με χρηματοδότηση 2,3 εκατ. δολαρίων για ερευνητικά έργα.
Τα χρήματα που θα δαπανηθούν για οκτώ διαφορετικά ερευνητικά προγράμματα, αποσκοπούν στην αντιμετώπιση τεχνικών προκλήσεων, όπως οι επιπτώσεις των υπερηχητικών αεροσκαφών στη στρατόσφαιρα και στη μείωση θορύβου για τα αεροσκάφη.

This Nasa F-16XL-2 aircraft was used during 1995-96 for the Supersonic Laminar Flow Control project to demonstrate that airflow could smoothly pass over a swept wing flying at supersonic speed.

Στο πλαίσιο του τρέχοντος γύρου χρηματοδότησης, οι αεροναυπηγοί, εργάζονται για τη μείωση του θορύβου των ηχητικών φραγμάτων.
«Η αξιολόγηση του χαμηλού θορύβου και οι τεχνολογίες πρόωσης για μελλοντικά υπερηχητικά πολιτικά αεροσκάφη», θα λάβει 599,000 δολάρια για δύο χρόνια και θα «τρέξει» από την GE Global Research στη Νέα Υόρκη.

The window in the sidewall of the supersonic wind tunnel at Nasa's Glenn Research Center shows a 1.79 per cent scale model of a future concept supersonic aircraft by Boeing

Η Nasa, εν τω μεταξύ, έχει αρχίσει τη συλλογή δεδομένων, προκειμένου να δημιουργηθούν νέα, πιο αθόρυβα αεροσκάφη που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την ανατροπή της ισχύουσας απαγόρευσης υπερηχητικής πτήσης πάνω από τη γη.
«Η μείωση των βομβών κρότου και τα κρουστικά κύματα που προκαλούνται από τα αεροσκάφη που πετούν γρηγορότερα από την ταχύτητα του ήχου, είναι το πιο σημαντικό εμπόδιο για την επαναφορά της εμπορικής υπερηχητικής πτήσης», δήλωσε ο Peter Coen, επικεφαλής του έργου υψηλής ταχύτητας της Διεύθυνσης Αεροναυτικής Έρευνας της NASA στην Ουάσιγκτον.

Our ability to fly at supersonic speeds over land in civil aircraft depends on the ability to reduce the level of sonic booms. Nasa has been exploring a variety of options for quieting the boom, starting with design concepts and moving through wind tunnel tests to flight tests. This rendering of a possible future civil supersonic transport shows a vehicle that is shaped to reduce the sonic shockwave

«Άλλα εμπόδια περιλαμβάνουν τις εκπομπές σε μεγάλο υψόμετρο, την αποδοτικότητα των καυσίμων και το θόρυβο γύρω από τα αεροδρόμια».
«Είμαστε πολύ μακριά από το μέγιστο που μπορούμε να φτάσουμε», πρόσθεσε ο μηχανικός της NASA Ruben Del Rosario. «Υπάρχει πολλή δουλειά να κάνουμε».

The concorde was a turbojet-powered supersonic passenger jet airliner that was in service from 1976 to 2003. It is one of only two supersonic transports to have entered commercial service; the other was the Tupolev Tu-144

Ένα άλλο έργο θα εξετάσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του υπερηχητικού αεροσκάφους στη στρατόσφαιρα. Το έργο αυτό θα λάβει 1,2 εκατ. δολ. σε διάστημα τεσσάρων ετών και θα καθοδηγείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης.
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις των εκπομπών υπερηχητικού αεροσκάφους στο στρώμα του όζοντος, είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η κυβέρνηση των ΗΠΑ αποφάσισε να περικόψει τη χρηματοδότηση το 1971.
Ενώ προηγμένα σχέδια του κινητήρα μπορεί να μειώσουν τα επίπεδα των εκπομπών από τα αεροσκάφη, οι ερευνητές λένε ότι εξακολουθούν να έχουν τεράστια δυναμική στην καταστροφή του όζοντος.

The 'Icon-II' future aircraft design concept for supersonic flight over land was created by Boeing with the help of Nasa. Its design is meant to save fuel. It also achieves large reductions in sonic boom noise levels that will meet the target level required to make supersonic flight over land possible