Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

10 πολυαναμενόμενα games που έρχονται μέχρι τα Χριστούγεννα

Christmas κοντή γιορτή που λέει και ο σοφός gaming λαός μας. 

Ο Σεπτέμβριος, σε επίπεδο gaming, μας πήγε πολύ καλά, δόξα να ‘χει ο γιαραμπής. Εν αρχή, χρονικά και ποιοτικά, ήταν το Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, ενδεχομένως να διάβασες πρόσφατα το σχετικό άρθρο. Ακολούθησαν Mad Max, Destiny: The Taken King Expansion, Forza Motorsport 6 και το ανατριχιαστικό horror SOMA. Τα ποδοσφαιρικά PES 2016 και FIFA 16 είναι εδώ.

Καλά όλα αυτά, αλλά τι μας περιμένει το επόμενο τρίμηνο, μέχρι τις γιορτές; Ακολουθεί η λίστα των πολυαναμενόμενων videogames για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, σύμφωνα πάντα με την ταπεινή μας άποψη, κι ας ελπίσουμε να μην καταλήξει κάποιο από αυτά ως παλτό για τον χειμώνα. Αν υπάρχει κάποιο άλλο game έως το Christmas time που σε ερεθίζει, είσαι ελεύθερος να το αναφέρεις στα σχόλια, ενώ να σημειωθεί ότι στην παρακάτω λίστα συμπεριλαμβάνονται τίτλοι που έχουν πάρει συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας, όχι αόριστα πράγματα. Φυσικά, πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος αναβολής, μακάρι να κυλήσουν όλα ομαλά.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

Κάπως πιο χαλαρός μήνας σε σχέση με τον Σεπτέμβριο που περάσαμε, αλλά διόλου αμελητέος. Δες τον κι ως προθέρμανση για τον καυτό (;) Νοέμβριο που έρχεται.

Uncharted: The Nathan Drake Collection

Μέχρι το τέλος του 2015, η Sony έχει παραχωρήσει το γήπεδο και την κατοχή της μπάλας στην Microsoft, όσον αφορά στα αποκλειστικά games, από το 2016 κι έπειτα βλέπουμε.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι λέει όχι στις καλές αντεπιθέσεις από τα άκρα, και η συλλογή Uncharted (7 Οκτωβρίου, PS4 exclusive) είναι μια καλή ευκαιρία (για γκολ).

 
Μέχρι λοιπόν να μας έρθει το Uncharted 4: A Thief’s End (18 Μαρτίου 2016), η Nathan Drake Collection αποτελεί ένα εξαιρετικό πρώτο πιάτο. Για την ακρίβεια τρία, αφού συμπεριλαμβάνει την τριλογία που αγαπήσαμε φανατικά (Uncharted 1, 2, 3 ντε). Προφανώς, θα δεχτεί τη δέουσα τεχνική αναβάθμιση (1080p, 60fps), για να εμφανιστεί φορώντας τα καλά του στη νέα κονσόλα της Sony, αν και για να πούμε την αλήθεια τα γραφικά ήταν ήδη εξαιρετικά και στα original games του PS3. Για συλλέκτες, action adventure fans, ξεχασιάρηδες, και όχι μόνο.

Assassin’s Creed Syndicate

Eιλικρινής διαπίστωση. Είμαι φίλα προσκείμενος στη σειρά Assassin’s Creed, σε σημείο που πολλές φορές παραβλέπω τα προβλήματα και βυθίζομαι στον κόσμο του, ακόμα και το III το είδα με θετικό μάτι. Παρόλα αυτά, με το Unity ένιωσα να μπουκώνω επικίνδυνα, καμία σχέση με την αίσθηση ελευθερίας του Black Flag. Με το Syndicate, τι θα γίνει;

 
Καλή ερώτηση. Καταρχάς, το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει στις 23 Οκτωβρίου, σε PS4 και Xbox One, ενώ στις 19 Νοεμβρίου αναμένεται και στα PC. Σε δεύτερο επίπεδο, το setting είναι ελπιδοφόρο και με ιντριγκάρει: Βικτωριανό Λονδίνο, Βιομηχανική Επανάσταση, 1868. Τρίτον, φαίνεται πως και η Ubi έχει αντιληφθεί ότι η φόρμουλα έχει αρχίσει (εδώ και καιρό;) να κουράζει επικίνδυνα, γι’ αυτό και εισάγει για πρώτη φορά δύο, αδέλφια, πρωταγωνιστές, έναν άνδρα και μία γυναίκα, με την εναλλαγή ελέγχου ανάμεσα στους δύο να γίνεται συνήθως ελεύθερα. 
Επιπλέον, είναι από τις ελάχιστες φορές που τα κεντρικά της Ubisoft αναθέτουν το Assassin’s Creed σε διαφορετική βασική developer. Τη θέση της Montreal παίρνει η Quebec, και οι ευχές μου τη συνοδεύουν.

Halo 5: Guardians

Τα πολλά λόγια για Halo και Master Chief είναι φτώχεια, το πως το περιμένουν οι οπαδοί του Xbox και των first-person shooters συγκρίνεται, ενδεχομένως, με την υποδοχή του Berbatov στην Τούμπα.


Να σημειώσουμε ότι το Guardians αναμένεται στις 27 Οκτωβρίου, αποκλειστικά στο Xbox One. Κατά τα λοιπά, η αλήθεια είναι ότι η απουσία split-screen έχει βαρύνει κάπως την ατμόσφαιρα, με αρκετούς παίκτες να εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους κι ακόμα παραπέρα. Από την άλλη, η 343 Industries, που έχει πάρει εδώ και χρόνια τα ηνία από την Bungie και έχει δώσει διαπιστευτήρια, θέλει να επικεντρωθεί στο online multiplayer, με dedicated servers για καλύτερο και πιο ομαλό δικτυακό παιχνίδι, online campaign τεσσάρων ατόμων και άλλα όμορφα.
Θα δικαιωθεί; Θα είναι αυτό το δικό μας Oktober shooting fest; Πρέπει. Οφείλει.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Συνήθως, είναι ο μήνας που ανάβουμε πιο συστηματικά το καλοριφέρ, το κρύο αρχίζει να χτυπάει για τα καλά το πετσί μας. Με ποιο σκεπτικό, λοιπόν, τον χαρακτηρίζουμε καυτό; Μήπως γιατί στις 13 Νοεμβρίου κυκλοφορεί το Football Manager 2016 και αναμένεται μεγάλο κάψιμο; Δεν είναι όμως μόνο αυτό, το εκτός συναγωνισμού παιχνίδι/ τρόπος ζωής, υπάρχουν κι άλλα.

Need for Speed

Τούρμπο και καγκουριά στο full, πιο καυτό από αυτό, δεν γίνεται. Το περίφημο racing game αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα για το 2014, ώστε να επανέλθει πιο δυνατό και να επαναπροσδιοριστεί το 2015 (5 Νοεμβρίου σε PS4 και Xbox One, το 2016 στα PC), μιας και οι συνεχείς ετήσιες κυκλοφορίες και οι διαφορετικοί «ανάδοχοι γονείς» (βλέπε devs) δεν του έδιναν το χώρο και το χρόνο να καλμάρει και να σκεφτεί το μέλλον του (στο μάθημα του ΣΕΠ απουσίαζε).

 
Το αποτέλεσμα ήταν το NFS να παραδωθεί μέχρι νεοτέρας στην Ghost Games (NFS Rivals), η οποία ομάδα ανάπτυξης αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από πρώην στελέχη της «παλιάς» Criterion. Με Burnout και πρόσφατα πετυχημένα Need for Speed στην πλάτη τους, η τεχνογνωσία υπάρχει, το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τη διάθεση. Έτσι, η νέα έκδοση θα είναι «πιο open-world» από ποτέ αλλά, ταυτόχρονα, θα επιστρέψει στις ρίζες της σειράς με βαθύ customization. Βρουμ και φύγαμε για κόντρα.

Call of Duty: Black Ops III

Φέτο(ς) είναι η σειρά (παρακαλώ ησυχία στην ουρά, μη φωνάζετε) της Treyarch να μας παρουσιάσει ένα COD game. Ναι, ξέρω, και συμφωνώ. Το παιχνίδι χρειάζεται ένα ισχυρό σοκ για να μας συγκλονίσει και πάλι, η σχέση αυτή κρατάει χρόνια και η ρουτίνα είναι κακό πράγμα σε ένα ζευγάρι.

 
Μπορεί να τα καταφέρει το Black Ops III (6 Νοεμβρίου, σε PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360 και PC); Με την Sledgehammer ν’ αναπτύσσει το Advanced Warfare (τελικά, είχε όντως δυνατό single player, πολύ καλύτερο από του Ghosts) και την Infinity Ward πάντα εδώ, είχε τρία χρόνια να φτιάξει το επερχόμενο παιχνίδι της, συν το γεγονός ότι έχω μια συμπάθεια στα Call of Duty της Treyarch. Από την άλλη, μοιάζει αδύνατο να φέρει τα πάνω κάτω και τα αριστερά δεξιά στη σειρά (δεν θα έχει και single player campaign σε PS3 και Xbox 360!), της οποίας τα νούμερα εμφανίζουν κάμψη τελευταία, αλλά έχει ετησίως σημαντικό τμήμα του κοινού με το μέρος της.  
Co-op 4 παικτών στο campaign, πιο ανοικτά επίπεδα, νέα στοιχεία στο multiplayer και, φυσικά, έχει και zombies. Συγκρατημένα αισιόδοξος.

Fallout 4

Για χάρη (και) του Fallout 4, η Bethesda διοργάνωσε ολάκερο event στην πρόσφατη E3, το πρώτο στα χρόνικα της εταιρείας. Για τίτλο που ψιθυριζόταν αλλά δεν είχε ανακοινωθεί επισήμως έως τότε, η ποσότητα των πληροφοριών ήταν τεράστια, τα είχαμε πει περιληπτικά στο άρθρο για την ανασκόπηση της έκθεσης του Los Angeles.

 
Με αυτά τα δεδομένα στα χέρια μας, τούτο το action RPG μοιάζει φοβερό, τρομερό και χαοτικό με την καλή έννοια και κυκλοφορεί στις 10 Νοεμβρίου σε PC, PS4 και Xbox One. Αυτή τη στιγμή, μοιάζει με εκτίμηση μέντιουμ διότι είναι υπερβολικά νωρίς, αλλά δεν βλέπω πως μπορεί ν’ αποτύχει αυτός ο τίτλος (κύριε επίτιμε, μια πρόβλεψη;). Open-world, φίλος σκύλος, customization, όπλα, VATS, base building, crafting, mods, στατιστικά, δουλειά δεν είχε ο Μάκης ψάχνει 100 ώρες και βάλε για να το παίξει. Τ’ άστρα δείχνουν ευνοϊκά, αν μη τι άλλο.

Rise of the Tomb Raider

Για τα μάτια (ναι, για τα μάτια) της Lara(ς) σφάζονται λεβέντες στην ποδιά της (όχι και νοικοκυρά το sex symbol…). Αυτό θα μπορούσε να είναι το νόημα του timed-exclusive Rise of the Tomb Raider, το οποίο θα κυκλοφορήσει στο Xbox, One και 360, στις 13 Νοεμβρίου στην Ευρώπη. Και λέμε timed, γιατί στις αρχές του 2016 θα βγει στα PC και στα τέλη του έτους, δηλαδή περίπου ένα χρόνο αργότερα, και στο PS4.

 
Όπως και να ‘χει, το ντεμπούτο, η πρεμιέρα, κάνει τη διαφορά, κυρίως εμπορικά για να είμαστε ειλικρινείς, καθώς ποιος ξέρει το ακριβές αντίτιμο γι’ αυτό το Xbox προνόμιο. Σε gameplay επίπεδο, ο τίτλος φιλοδοξεί να επεκτείνει την εμπειρία του πολύ καλού και πετυχημένου Tomb Raider του 2013. Για παράδειγμα, προσφέρονται περισσότερες stealth επιλογές στο επιθετικό/ αμυντικό κομμάτι, ενώ σπουδαίο ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει η κατασκευή-δημιουργία όπλων και αντικειμένων, καθώς και τα καιρικά φαινόμενα (check Ε3 βίντεο)
Παράλληλα, οι devs υπόσχονται περισσότερα puzzles (αλλά και tombs) συγκριτικά με το reboot του 2013. Σε κάθε περίπτωση, το Rise of the Tomb Raider δείχνει αρκετά καλό (ίσως λίγο «πιο φανταχτερό και εντυπωσιακό» στο μάτι από όσο θα ‘πρεπε, αλλά αυτό είναι υπό συζήτηση), το αν θα πάρει και τον τίτλο του system seller game μένει ν’ αποδειχθεί από τους ψυχρούς αριθμούς.

Star Wars Battlefront

Ο ορισμός του φιλόδοξου videogame, του πολυαναμενόμενου 100% χωρίς καμία έκπτωση. Γιατί; Γιατί είναι Star Wars, διότι αναπτύσσεται εδώ και καιρό, επειδή από πίσω του βρίσκονται EA και DICE, γιατί έτσι, δεν θέλει και πολύ (20 Νοεμβρίου στην Ευρώπη, PS4, Xbox One, PC).

 
Βέβαια, για να είμαστε ξεκάθαροι, single player campaign, αυτό που έμαθες και αγαπάς, δεν υπάρχει. Το Battlefront επικεντρώνεται στη multi εμπειρία, όχι απαραίτητα την online αν και αυτή είναι που παίρνει τη μερίδα του τυραννόσαυρου. Με άλλα λόγια, θα υπάρχει split-screen για τοπικές απολαύσεις (offline co-op μέσω του Missions mode, παρεμπιπτόντως παίζεται και με bots ή και online), παρόλα αυτά στα networks είναι που θα πέσει το μακελειό. Ένα σωρό modes για έως και 40 παίκτες και 12 χάρτες στο λανσάρισμα δεν είναι και λίγο, με τα gameplay βίντεο να δείχνουν όμορφα πραγματάκια.
Λοιπόν, για να τελειώνουμε, Rebel Alliance ή Imperial Stormtrooper;

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Αυτό το μήνα, παραδοσιακά, τα πράγματα ηρεμούν. Τα περισσότερα games κυκλοφορούν Οκτώβριο και Νοέμβριο, ώστε να έχουν τον απαραίτητο χρόνο να χτίσουν τη φήμη τους και να πουλήσουν την εορταστική περίοδο. Κανονικά, θα έπρεπε εδώ να συναντήσουμε και το νέο Hitman, αλλά πρόσφατα ανακοινώθηκε η αναβολή του παιχνιδιού (Μάρτιος 2016). Δεν πειράζει, κάτι υπάρχει.

Just Cause 3

Μετά από 5 χρόνια περίπου, ο Rico επιστρέφει με το Just Cause 3 (1η Δεκεμβρίου, PC, PS4, Xbox One). Επειδή δεν πρόκειται και για το πιο σοβαροφανές action adventure game ανοικτού κόσμου, οι παίκτες σαν να το έχουν υποτιμήσει κομμάτι. Κακώς, το fun δεν είναι παίξε-γέλασε, είναι σοβαρή υπόθεση.

 
Σε κάθε περίπτωση, στο JC3 μεταφερόμαστε στη γειτονιά μας, στο νησί της Μεσογείου Medici (δεν υπάρχει, μην το ψάχνεις στον χάρτη), όπου ένας ακόμα δικτάτορας πρέπει να συνετιστεί. Η έκταση των εχθροπραξιών παραμένει αχανής όπως και στο JC2, μόνο που η ομάδα ανάπτυξης Avalanche Studios μας υπόσχεται περισσότερη ποικιλία στο περιβάλλον και στις διαθέσιμες δραστηριότητες. Αυτά που παραμένουν είναι το grappling hook, το αλεξίπτωτο και τα όπλα, όλα αναβαθμισμένα, ενώ η developer δηλώνει ότι βελτιωμένος θα είναι και ο χειρισμός των οχημάτων.
Κάτω η χούντα του στρατηγού Di Ravello.

Rainbow Six Siege

Εκ πρώτης όψεως, δεν μοιάζει και το πιο ελκυστικό videogame της λίστας, αλλά οι εκπλήξεις είναι πάντα καλοδεχούμενες (οι θετικές, όταν γίνονται). Η σειρά Tom Clancy’s Rainbow Six έχει περάσει από αρκετά κύματα και επιθυμεί με το Siege (1η Δεκεμβρίου, PC, PS4 και Xbox One) να κάνει μια φρέσκια αρχή.

 
Στις δύο τελευταίες E3, 2014 και 2015, μου άφησε καλές εντυπώσεις, ελπίζω να δικαιωθώ. Ναι, ήταν ΑΥΤΟ το παιχνίδι στα events της Ubisoft με το απύθμενο κουβεντολόι ανάμεσα στους παίκτες. Aλλά αν κοιτάξουμε πέρα από αυτό, είναι το shooter πρώτου προσώπου που προσπαθεί να αναδείξει τη στρατηγική και τις διάφορες τακτικές ανάλογα με τις ξεχωριστές ιδιότητες του κάθε χαρακτήρα, καθώς και τη συνεργασία.
Πλάνο επίθεσης, αμυντικός σχεδιασμός, συνεργατικό παιχνίδι, καταστροφές, ασύμμετρη απειλή, ο Μουρίνιο και ο Βύρων Πολύδωρας θα ήταν περήφανοι για το Siege.