Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Skoumas Tips : Budget Free Ποιοτικός ήχος

Budget Free Ποιοτικός Ήχος
Αυτή την στιγμή, μόλις έχω ξυπνήσει, και απολαμβάνω μια εξαιρετική φραπεδάρα. Σαν τον παλιό καλό καιρό.

Για μένα είναι μεγάλη η χαρά του να νιώθω την ανάγκη να ασχοληθώ ξανά με το blog μου.
Πλατφόρμες όπως το facebook ή το twitter κόβουν την ολοκληρωμένη ροή της σκέψης και συν τοις άλλοις δεν επιτρέπουν ένα ολοκληρωμένο και πλήρες άρθρο όπου ο αναγνώστης θα καταφέρει να απορροφήσει την πληροφορία.
Επίσης νιώθω την ανάγκη να βοηθήσω όσα νέα παιδιά ξεκινούν το μαγικό ταξίδι στον κόσμο του βίντεο και να προσφέρω τις μέχρι τώρα εμπειρίες μου και συμβουλές μου. Αυτές οι συμβουλές δεν παρουσιάζονται σαν να είμαι κάποιο είδος διάνοια στον ήχο. Υπάρχουν ένα σωρό επαγγελματίες και μη εκεί έξω που ξέρουν ένα κάρο περισσότερα από όσα ξέρω και με χαρά θα ακολουθήσω τις συμβουλές τους. Απλώς σας παρουσιάζω μερικούς τρόπους τους οποίους ακολούθησα προσωπικά και είμαι ευχαριστημένος με αυτούς.



Επειδή πρόσφατα με ρωτήσατε αρκετές φορές πως έκανα τον ήχο στο Teaser της εκπομπής μου γράφω αυτό το άρθρο και με την ευκαιρία θέλω να μοιραστώ μαζί σας μερικές από τις στιγμές που ζω καθημερινά προσπαθώντας να μεταδώσω σε εσάς τις δημιουργίες μου.
Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο.
Αρχικά, όλες μου οι δουλειές γινόντουσαν στο πρώτο δωμάτιο το οποίο σφύζει από πράγματα. Κρεββάτι, ντουλάπες, βιβλία. Όλα αυτά τα αντικείμενα απορροφούσαν τον ήχο και μείωναν τον αντίλαλο.
Όταν ήρθα στο καινούργιο δωμάτιο της skoumas pictures (clap clap :P ) διατήρησα τον χώρο minimal. Δεν ήθελα πολλά γύρω μου. Μερικά φυτά, μια λάμπα, το γραφείο….αυτά. Όμως σύντομα διαπίστωσα ότι το minimal δωμάτιο δημιουργούσε ένα σωρό αντίλαλο στις ηχογραφήσεις μου.
Επίσης και από το Designer και το Stichono αντιμετώπιζα πάντα το πρόβλημα με τα «Π». Το μικρόφωνο μπουκώνει όταν λες γράμματα όπως το «Π» πολύ κοντά σε αυτό, και αυτό επειδή η ποσότητα αέρα που εξέρχεται από αυτά τα γράμματα μπουκώνει τα συστήματα του μικροφώνου.
Τι κάνουμε;
Η πρώτη ιδέα ήταν του φίλου μου του Άρη ή οποία υλοποιήθηκε λίγες ώρες αργότερα.
Καλτσόν! Εκείνος ο τύπος απέναντι από το Κινέζικο μαγαζί με τα ρούχα πρέπει να σκεφτόταν τα καλύτερα για μένα όταν έβγαινα με καμάρι με μια συσκευασία καλτσόν στο χέρι. Ο Στόχος το καλτσόν να γίνει ένα φίλτρο αποκοπής αυτών των μπουκωμάτων. Τραβήχτηκε γύρω από ένα σύρμα κυκλικής μορφής και μπουμ….έτοιμο.
Καλτσόν Μικρόφωνο
Άλλο ένα προϊόν που μας άλλαξε την ζωή ;)
Με τον αντίλαλο τι κάνουμε όμως;
Και τότε μου ήρθε η φαεινή ιδέα να κόψω τους έξτρα ήχους με κάτι πολύ απλό και καθημερινό. Μία κουβέρτα.
Κουβέρτα για ποιοτικότερο ήχο
Τύλιξα τον εαυτό μου με μία κουβέρτα και εμπόδισα τον ήχο να διαφύγει το περιβάλλον της κουβέρτας δημιουργώντας έτσι ένα μικροσκοπικό studio.
Ποοτικός Ήχος skoumas
Φυσικά και δεν είναι η τέλεια λύση. Προς Θεού, δεν αποτρέπω την αγορά επαγγελματικού εξοπλισμού. Εγώ μάλιστα ο ίδιος θα είμαι ο πρώτος που θα έκανε μια επένδυση για τον ήχο στην πρώτη ευκαιρία. Παρόλα αυτά, για γρήγορες λύσεις και για λίγη περισσότερη ποιότητα, μερικά καθημερινά πράγματα μπορούν να αποδειχτούν πολύ χρήσιμα. Αρκεί να αναρωτηθούμε τι είναι αυτό που θέλουμε να πετύχουμε. Η ερώτηση που κάνουν άλλωστε και όλες οι εταιρίες παραγωγής εξοπλισμού. Όλα ξεκινούν με το τι θέλει να κάνεις :)
Φυσικά όλα αυτά αφορούν το κομμάτι της εγγραφής ήχου. Στην πορεία θα χρειαστεί να κάνουμε καθαρισμό θορύβου, να κάνουμε εξομάλυνση των κορυφών και αν θέλουμε να συμπιέσουμε τον ήχο με έναν compressor. Αυτά όμως θα τα καλύψουμε κάποια άλλη στιγμή.
Είμαι ο Γιώργος skoumas Παπανικολάου και ελπίζω να βρήκατε αυτό το άρθρο χρήσιμο ;)
Για να μένετε πάντα συντονισμένοι προσθέστε το blog μου στον reader σας διαμέσου του link: http://www.skoumas.net/read/?feed=rss 
24th Οκτωβρίου , 2012