Έτσι απλά και λιτά εξηγεί ο μπεστελεράς συγγραφέας (σ.σ. έχει πουλήσει πάνω από 200 εκ. βιβλία) την αποφασή του να ασχοληθεί με ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η διαφορά είναι ότι, αυτή τη φορά, υπήρξαν όλοι κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να τον βοηθήσουν.
Συγκεκριμένα ο Dan μετακόμισε στην Φλωρεντία, την πόλη που έζησε ο Δάντης, προκειμένου να μπει στον κόσμο του ποιητή. Και έκανε αυτό ακριβώς. Μπήκε. Όχι διακριτικά, αλλά με –μπαρδόν τα γαλλικά μου- τα μπούνια.
Όλοι οι μυστικοί διάδρομοι στο Inferno υπάρχουν. Τους έχω
περπατήσει. Όπως αυτόν στο Palazzo Vecchio που καταλήγει σε ένα τοίχο
πίσω από τον χάρτη της Αρμενίας. Θύμαμαι την έκφραση των τουριστών που
ήταν εκεί την πρώτη φορά που έσπρωξα τον τοίχο και βγήκα από μέσα’
Το στόρι ξεκινά με τον Langdon/ Hanks να ξυπνάει με αμνησία σε ένα θάλαμο νοσοκομείου της Φλωρεντίας, με την –ω, τι σύμπτωση- ξανθιά γιατρό Sienna Brooks με την αλογοουρά και το IQ 208 να είναι εκεί για να τον βοηθήσει.
Η συνέχεια περιλαμβάνει ότι ακριβώς θα περίμενες. Καταιγιστικές καταδιώξεις μέσα σε αρχαία περάσματα, αποκρυπτογραφήσεις των κώδικων που κρύβονται σε διάσημα αναγεννησιακά έργα τέχνης ( γλυπτά, πίνακες, κτίρια) και ένα δισεκατομμυριούχο κακό που βρήκε μια όχι και τόσο ‘σικ’ λύση σε ένα πανανθρώπινο πρόβλημα.
Επίσης, με τόσα δίφραγκα στο ‘κουμπαρά’ του, έχει την πολυτέλεια όλα όσα γράφει να έχουν εξοντωτική ποσότητα έρευνας από πίσω τους. Ανεξάρτητα με το τι αποφασίζει να κάνει τελικά με τα πορίσματά τους.
Ενώ κανείς δεν αμφιβάλει ότι δεν είναι ακριβώς άσχετος σε ότι αφορά την ιστορία της τέχνης.
Αυτή την φορά ο Dan Brown δεν τα βάζει με την εκκλησία (παρά μόνο ξώφαλτσα), αλλά με όλους τους υπόλοιπους. Συγκεκριμένα με όλους εμάς –τους υπερβολικά πολλούς- που μοιραζόμαστε μαζί του την επιφάνεια αυτού του δύσμοιρου πλανήτη.
‘Δεν πρόκειται για ένα ακτιβιστικό βιβλίο. Αλλά ο
υπερπληθυσμός είναι ένα πρόβλημα που με απασχολεί πολύ. Έχοντας μιλήσει
με πολλούς επιστήμονες έχω συνειδητοποιήσει ότι πολλά από τα
περιβαλλοντικά ζητήματα με τα οποία ασχολούμαστε, είναι απλά συμπτώματά
του’
Έχοντας το ‘προνόμιο’ να έχω διαβάσει ότι έχει γράψει,
ομολογώ ότι το Inferno είναι μάλλον καλύτερο από το Da Vinci. Χωρίς αυτό
να σημαίνει ότι η πρόζα του Brown έχει καλυτερεύσει ή ότι οι χαρακτήρες
του έχουν σταματήσει να μιλούν όλοι με τον ίδιο τρόπο.Και σκέψου ότι ακόμη δεν έχει βρει την φόρμουλα για το πώς να γράφει best-sellers.