Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Στην Ελλάδα το "σεντόνι" είναι πιο ακριβό...

Στην Ελλάδα της οικονομικής δυσπραγίας, της φτώχειας και ανέχειας το ποδοσφαιρικό προϊόν λανσάρεται στο κοινό ως είδος πολυτελείας. Μισθοί πετσοκόβονται, επιχειρήσεις κλείνουν η μια πίσω από την άλλη, με τους ρυθμούς που μας έχουν ορίσει να βαδίσουμε σε λίγο καιρό οι άνεργοι θα 'ναι περισσότεροι από τους εργαζόμενους που αμείβονται. Ζοφερή πραγματικότητα που ωστόσο δεν επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο τη νοοτροπία διοικήσεων και παραγόντων ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών.
Με την ίδια ευκολία που αντλούσε προ πενταετίας “40άρια” ο κ. Χρήστος Πανόπουλος, από οπαδούς φιλοξενούμενων ομάδων στα Πηγάδια Ξάνθης, μπορεί και το 2013 να απευθύνεται στον Έλληνα ποδοσφαιρόφιλο και να του ζητά 40 ευρώ για να δει το παιχνίδι από το πέταλο του γηπέδου που έχτισε με πολύ μεράκι.
Απολύτως cult το σκηνικό στο γήπεδο της Λιβαδειάς, δίπλα στα νεκροταφεία της πόλης. Ο κ. Γιάννης Κομπότης θεωρώντας ότι παρέχει σέρβις υψηλοτάτου επιπέδου κοστολόγησε στα ύψη τα εισιτήρια του πρόσφατου αγώνα Λεβαδειακού- Ολυμπιακού. Οι πιο τυχεροί την έβγαλαν ...μόνο με 25 ευρώ, οι υπόλοιποι έπρεπε να πληρώσουν 50άρικο για να απολαύσουν την αντίσταση που πρόβαλαν ο Μουλόπουλος και η παρέα του απέναντι στον Μήτρογλου. Οι (παρα)φουσκωμένες τιμές από τον Λεβαδειακό ήταν θέμα που επισημάνθηκε και στηλιτεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα σε ρεπορτάζ “ερυθρόλευκων” αποχρώσεων.
Αντιθέτως, αν ρίξει κανείς μια ματιά στα ρεπορτάζ των εφημερίδων του Θρύλου, για τις τιμές και την κυκλοφορία των εισιτηρίων του αγώνα Ολυμπιακού – Παρί Σεν Ζερμέν, θα πιστέψει ότι ζούμε στην Ελλάδα του “λεφτά υπάρχουν”. Αλλιώς δεν εξηγείται, το γεγονός ότι αντιμετωπίζεται απολύτως φυσιολογικά η είδηση που λέει ότι για να δεις στο Καραϊσκάκη την πρεμιέρα Θρύλου στο Τσάμπιονς Λιγκ θα πρέπει να πληρώσεις 25 ευρώ στο πέταλο και 35 στην ευθεία του κόρνερ. Αν θες να έχεις ελαφρώς καλύτερη θέα ανεβαίνεις στα 45 και για περισσότερη άνεση πρέπει να βγάλεις τουλάχιστον 50άρικο από την τσέπη – πιθανόν να χρειαστεί να φτάσεις και στα 75 ευρώ. Στα ρεπορτάζ μπορεί να μην υπάρχουν ψήγματα κριτιικής για την απόφαση της διοίκησης να ορίσει τιμές που δεν συνάδουν με το κλίμα της εποχής και τις συνθήκες που βιώνει η πλατιά μάζα των Ελλήνων, ωστόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έλειψαν οι μπηχτές. “Μύρισε αίμα (ενθουσιασμό του κόσμου λόγω μεταγραφών) και βάρεσε τις γνωστές τιμές... “ έγραψε χαρακτηριστικά στον τοίχο του ...αρρωστάκι που δεν του περισσεύουν τα ευρώ. Κι αν ρίξει μια ματιά τι ισχύει σε άλλα γήπεδα, σε άλλα κλαμπ της Ευρώπης, εκείνο το διήμερο της πρεμιέρας (17-18 Σεπτεμβρίου) θα διαπιστώσει ότι το πληρώνει πολύ ακριβότερα το ...σεντόνι από τον Ευρωπαίο φίλαθλο του υψηλότερου βιοτικού επιπέδου. Ενδεικτικά:
*Ο Βαυαρός θα πληρώσει για να δει Μπάγερν-ΤΣΣΚΑ Μόσχας στην “Αλιάντς Αρίνα” από 15 έως 50 ευρώ.
*Ο Ναπολιτάνος μπορεί να παρακολουθήσει Νάπολι-Ντόρτμουντ πληρώνοντας 17,25 και 40 ευρώ.
*Το πιο φθηνό εισιτήριο στο “Ολντ Τράφορντ” για αγώνα Γιουνάιτεντ-Λεβερκούζεν κάνει 20 ευρώ και το πιο ακριβό 63.
*Ο Μιλανέζος μπορεί να βρει εισιτήριο στο Σαν Σίρο που (ο κύριος όγκος) κοστίζει από 16 μέχρι 45 ευρώ για να δει Μίλαν-Σέλτικ.
*Ο οπαδός της Κοπεγχάγης, που ζει και αναπνέει στο υψηλότατο βιοτικό επίπεδο της Δανίας πληρώνει από 15 έως 35 ευρώ για να δει τον αγώνα με τη Γιουβέντους.
*Στο Σάλκε-Στεάουα το πιο φτηνό εισιτήριο το βρίσκεις στα 12,5 ευρώ. Με 25 έχεις άψογη θέα, με 44 ευρώ την καλύτερη θέση σε τούτη την Arena.
*Οι Βάσκοι στο “Ανοέτα” θα δουν Σοσιεδάδ-Σαχτάρ με τιμές από 12 έως 34 ευρώ, οι Τσέχοι στο Πλζεν από 10 έως 55 ευώ για την αναμέτρηση της Βικτόρια και με τη Σίτι.
Το ότι για να δεις Τσέλσι-Βασιλεία πρέπει να πληρώσεις τουλάχιστον 45 ευρώ (και τα πιο ακριβά στα 160) δεν αποτελεί παρηγοριά. Ούτε οι τρεις ταρίφες της Μπαρτσελόνα (στα 38, 43 και 119 ευρώ για τα μη μέλη) γιατί απλούστατα είναι ...Μπαρτσελόνα. Η πολιτική εισιτηρίων του Ολυμπιακού φέρνει περισσότερο προς Μπενφίκα μεριά που για το ματς με την Άντερλεχτ έχει εισιτήρια από 30 έως 150 ευρώ. Εκεί πάντως ο πρόεδρος (με βάση τα νούμερα που δημοσιεύει το transfermarkt) δαπάνησε και 36 εκατομμύρια ευρώ για αγορές ποδοσφαιριστών, ενώ στις πωλήσεις εισέπραξε 15. Και στη γείτονα Τουρκία το αφεντικό τρελάθηκε. Ενώ μπορεί να δεις τη Γαλατασαράι του Ντρογκμπά και του Σνάιντερ με 7 ευρώ στο τουρκικό πρωτάθλημα, για το ματς με τη Ρεάλ Μαδρίτης οι τιμές εκτοξεύτηκαν (από 36 έως 75 ευρώ).
Εν κατακλείδι το ποδοσφαιρικό προϊόν πουλιέται πανάκριβα στην Ελλάδα και σχεδόν όλοι οι παράγοντες (με ελάχιστες εξαιρέσεις) κινούνται στο ίδιο πλαίσιο. Ζητάνε από τον οπαδό της ομάδας, πολλές φορές περισσότερα χρήματα, απ' ότι το 2007 και 2008 όταν το χρήμα έρεε άφθονο. Στην ίδια λογική κινήθηκε τούτο το καλοκαίρι και η νέα τάξη πραγμάτων στην ΑΕΚ με τις εξωπραγματικές τιμές στα εισιτήρια διαρκείας. Για τη συμμετοχή της ομάδας στην πρώτη ερασιτεχνική κατηγορία και με επίσημη δικαιολογία ότι το 50% πάει υπέρ γηπέδου (στη Ν. Φιλαδέλφεια). Και πάνω σ' αυτή τη λογική όποιος θέλει το Σαββατόβραδο να δει το φιλικό με την Ομόνοια στο ΟΑΚΑ θα πρέπει να δώσει από 20 έως 30 ευρώ. Εκτός κι αν τη βγάλει με ένα δεκάρικο στη θύρες των οργανωμένων.






http://www.contra.gr/